Artikelen waarin Marinka Kuijpers een bijdrage heeft geleverd
De publicaties die zijn weergegeven zijn artikelen waarin Marinka Kuijpers een bijdrage heeft geleverd. Het eerste deel zijn wetenschappelijke artikelen. Het tweede deel bestaat uit belangrijke onderzoekrapporten, boeken en hoofdstukken. Het derde deel is het overzicht van artikelen in vaktijdschriften. Verschillende artikelen zijn te downloaden.
Overige publicaties
Mazereeuw, M., Kuijpers, M. (september 2024) // Overige publicaties
Leven Lang Ontwikkelen. Dialoogmodel
Een instrument om het gesprek aan te gaan over het wat, waartoe en hoe van leven lang ontwikkelen. (2024) Een LLO dialoog-model waarin de verschillende perspectieven zichtbaar en bespreekbaar worden. Dit instrument is ontwikkeld en wordt gevalideerd in samenspraak met onderzoekers en experts in Leven Lang Ontwikkelen.
Broek, S. D., Van der Linden, J., Kuijpers, C., & Semeijn, J. H. (2024) // Overige publicaties
Local level conducive socio-spatial environments for adults to engage in learning: Piloting an empirical exploration based on card-sorting
In C. Nägele, B. Esmond, N. Kersh, & B. E. Stalder (Eds.)
Trends in vocational education and training research, vol. VII. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network. (pp. 17-29)
Wat hebben onze hersenen nodig voor loopbaanontwikkeling.
Kuijpers, M. (2020). // Overige publicaties
LOB in de les. Interviews met leraren VO door het leernetwerk LOB.
Kuijpers. (2019). // Overige publicaties
50 antwoorden op vragen over loopbaangericht leren, opleiden en werken.
Kuijpers, M., Semeijn, J. & Van der Heijden, B. (2019). // Overige publicaties
Een loopbaanperspectief op een ‘leven lang ontwikkelen’.
In deze case study onderzoeken we hoe docenten en hun managers betekenis geven aan loopbaanbegeleiding. We vonden verschillende visies op loopbaanbegeleiding, die mogelijk bijdragen aan de stagnatie.
Broek, S., Van der Linden, J., Kuijpers, M., & Semeijn, J. (2023) // Wetenschappelijke publicaties
What makes adults choose to learn: factors that stimulate or prevent adults from learning
Magee, M., Kuijpers, M., & Runhaar, P. (2021). // Wetenschappelijke publicaties
How vocational education teachers and managers make sense of career guidance.
In deze case study onderzoeken we hoe docenten en hun managers betekenis geven aan loopbaanbegeleiding. We vonden verschillende visies op loopbaanbegeleiding, die mogelijk bijdragen aan de stagnatie.
Van Dinteren, R., & Kuijpers, M. (2021). // Wetenschappelijke publicaties
Leiding voor ontwikkeling: Een leven lang ontwikkelen.
Kuijpers, M., & Draaisma, A. (2020). // Wetenschappelijke publicaties
Loopbaangericht Leven Lang Ontwikkelen. Economisch en zingevingsperspectief voor nu en de toekomst. Onderzoeksrapport. Heerlen: Bijzondere Leerstoel Leeromgevingen en -loopbanen.
Runhaar, P., Brinke, D. ten, Kuijpers, M., Wesselink, R., & Mulder, M. (2013). // Wetenschappelijke publicaties
Exploring the links between interdependence, team learning and a shared understanding among team members: The case of teachers facing an educational innovation.
Kuijpers, M. & Meijers, F. (2009). // Wetenschappelijke publicaties
Leeromgeving voor loopbaanleren. Onderzoek naar relaties tussen de leeromgeving en loopbaancompetenties van vmbo en mbo leerlingen.
Winters, A., Meijers, F., Kuijpers, M. & Baert, H. (2009). // Wetenschappelijke publicaties
What are vocational training conversations about? Analysis of vocational training conversations in Dutch vocational education from a career learning perspective.
Commissie Kuijpers (2015). // Onderzoeksrapporten, boeken en hoofdstukken
“Verander SLC. Maak het nuttig, maak het persoonlijk!” Advies voor de ontwikkeling van Studieloopbaancoaching binnen Hogeschool Rotterdam (onderzoeksverslag).